רפואת שיניים לילדים פדודנטיה

פדודנטיה הוא תחום ברפואת השיניים לילדים ונוער, אשר עוסק בטיפול ובשמירה על בריאות השיניים של קבוצת הגיל הזו. הפדודנטיסט מתמקד בהבנת הצרכים הייחודיים של קבוצת גילאים זו ומספק טיפולים המותאמים עבורם. המטרה העיקרית של הפדודנטיסט היא לשומר על בריאות השיניים ולקדם התפתחות נכונה של השיניים והפה.

רפואת שיניים לילדים - מתי מומלץ לקבוע את התור הראשון?

מומלץ לקבוע את התור הראשון אצל רופא השיניים ברגע שהשן הראשונה בוקעת לא יאוחר מגיל שנה. בבדיקה הראשונה כוללת ייעוץ להורים על תזונה, הערכת סיכון לעששת כמו כן סוג המשחה המתאימה לגיל הילד.

טיפולי שיניים לפעוטות - טיפולים ראשונים ומה עושים לאחר שהתפתחה עששת?

טיפול שיניים בפעוטות מתחיל עם אבחנת הגורם למחלה. לאחר מכן מתבצעת תוכנית מניעתי לעצירת המחלה וטיפול משמר התאים אישי לכל מקרה בגופו. יש ילדים שנדרשים לעבור שחזורים, אחרים ויצטרכו לבצע טיפולים יותר מורכבים כגון כתרים, טיפולי שורש או עקירות. הטיפולים יכולים להיות תחת סדציה נשאפת, סדציה מתונה, הרדמה כללית או ללא סדציה בכלל.

 השיניים בהתאם לערכת סיכון לעששת.

טיפולי שיניים בילדים עם צרכים מיוחדים

ילדים עם צרכים מיוחדים דורשים גישה מיוחדת לטיפול רפואי בשיניים שלהם. רופא שיניים אשר מיומן בהתמודדות עם ילדים שיש להם צרכים מיוחדים, כגון ילדים עם מוגבלות תנועה או ילדים בעלי קשיים אחרים, יצליח למרות הכל לספק טיפול אישי ומותאם לכל ילד, בדרך להצעת פתרונות מותאמים ונוחים. במרפאת השיניים של ד"ר ג'יזלה ברנשטיין אייזנמן, מתמחים בטיפולי שיניים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשתמשים בטכניקות התנהגותיות יחודיות על מנת לבצע את הטיפול. יש לציין כי במקרים מורכבים עד מאד, הטיפולים מתבצעים בהרדמה מלאה בביתי חולים לאחר בדיקה וההפנייה המתאימה.

עששת ילדים - טיפול ומניעה

המהלך העיקרי למניעת עששת ילדים הוא שמירה על היגיינה הפה בשילוב עם תזונה נכונה.
מברשת שיניים ייעודית יכולה לסייע בהסרת רובד מהשיניים של הילדים והדבר נעשה על ידי הקפדה של צחצוח שיניים פעמיים ביום, החל מבקיעת השן הראשונה בעזרת ההורים עד לגיל 9. למניעת התפתחות איזור עששת נוספים. כמו כן, שימוש בחוט דנטלי, יעזור לסלק שאריות מזון שנתקעות בין השיניים והופכים לקרקע פוריה עבור חיידקים ובקטריות.ילדים עד גיל שנתיים צריכים להשתמש במשחת שיניים המכילת פלואוריד (1000PPM) גודל של גרגיר אורז. מגיל שנתיים עד גיל 6 ההמלצה להשתמש משחת שיניים 1000 PPM גודל של אפונה. מעל גיל שש יש להשתמש במשחת שיניים המכילה 1450 PPM כמו מבוגר. בנוסף מריחת פלואוריד בריכוז גבוה במרפאת שניים ע"י הרופא

רפואת שיניים ביומימטית

רפואת שיניים ביומימטית שואפת לשמור על חומר שן בריאה ככל האפשר ולשחזר את הפונקציה והביו-מכאניקה של שן טבעית, בעזרת חומרים המחקים את התכונות של השן הטבעית – החוזק, המראה והפונקציה שלה. ההיתרונות של רפואת שיניים ביומימטית באים לידי ביטוי בשימור חומר שן בריא, המנעות מטיפולי שורש במקרים מסוימים, שימור שיניים שנועדו להעקר, שיפור יכולת הקישור של חומר השחזור לשן, הפחתת רגישות בשיניים לאחר הטיפולים ויצירת שחזורים שיחזיקו מעמד לאורך זמן, דבר אשר יסייע לצמצום הסיכויים לסיבוכים שהיו נפוצים בשיטות הטיפול השמרניות יותר.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע”מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 08-6757148

דילוג לתוכן