שיניים אצל ילדים יכולות להישבר ממגוון סיבות. תאונות ספורט ונפילות בבית, בבית הספר או במגרש המשחקים הן גורמים נפוצים. ילדים פעילים עלולים להיפצע ולפגוע בשיניהם במהלך משחקים ותחרויות. לעיתים, אפילו נפילה קלה עלולה לגרום לשבירת שיניים, במיוחד אצל ילדים קטנים שמתקשים לשמור על שיווי המשקל.

השלמת שן שבורה

אילוסטרציה

לעיסת חפצים קשים כמו עטים, עפרונות או קרח מהווה סיכון נוסף לשבירת שיניים. ילדים רבים נוטים להכניס חפצים לפה, וההרגל הזה יכול להוביל לפגיעה בשיניים. פתיחת בקבוקים או שקיות עם השיניים או משחק עם חפצים קשים בפה יכולים גם הם לגרום לשבירת שיניים. בנוסף, שיני החלב של הילדים עדינות ופגיעות יותר לשבירה מאשר שיניים קבועות, ולכן הן חשופות יותר לפגיעות.

חשיבות הטיפול בשן שבורה

חשוב לטפל בשן שבורה במהירות האפשרית. שן שבורה עלולה לגרום לכאבים חמורים ולאי נוחות, מה שעלול להפריע לתפקוד היומיומי של הילד. נוסף על כך, שבירת השן יכולה לחשוף את העצבים וכלי הדם שבתוכה, מה שעלול להוביל לזיהומים חמורים אם לא מטופלים במהירות.

שן שבורה יכולה גם לפגוע בתפקוד הלעיסה והדיבור של הילד. כאשר השן אינה שלמה, עלולה להיות בעיה בלחץ הנכון שמופעל בזמן הלעיסה, דבר שיכול לגרום לכאבים ולבעיות עיכול. בנוסף, שבירת שן קדמית יכולה להשפיע על יכולתו של הילד לדבר בצורה ברורה, מה שעלול להשפיע על התקשורת היומיומית שלו.

אפשרויות טיפול

ישנן מספר אפשרויות לטיפול בשן שבורה. טיפול שוטף לטווח קצר כולל שחזור השן באמצעות חומרים זמניים כמו גלס-יונומר או חומר קומפוזיט. חומרים אלו משמשים לשיקום השן באופן מיידי, אך הם פחות עמידים ונדרשים לשחזורים נוספים בעתיד.

במקרים חמורים יותר, הרופא עשוי להתקין כתר קבוע על השן השבורה. כתרים עשויים מחרסינה או מתכת, ומטרתם להגן על השן ולהחזיר לה את התפקוד והאסתטיקה שלה. הכתרים עמידים יותר מחומרים זמניים ונחשבים לפתרון ארוך טווח.

במצבים קיצוניים, השן עשויה להצריך עקירה והשתלת שן מלאכותית כאשר הילד מבוגר יותר. הליך זה מבוצע כאשר לא ניתן לשקם את השן הפגועה בצורה אחרת. השתלת שן מלאכותית מתבצעת בדרך כלל כאשר הילד מגיע לגיל בו הפה והשיניים התפתחו מספיק.

המלצות לאחר הטיפול

לאחר הטיפול, חשוב לנקוט זהירות במשך כמה ימים בעת אכילה וצחצוח שיניים. יש להימנע ממאכלים קשים או חמים מדי שעלולים לפגוע בשן המשוקמת ולשמור על היגיינת פה טובה על ידי צחצוח ושטיפה נכונים. יש להדריך את הילד להימנע מפעילויות שעלולות לסכן את השיניים, כמו לעיסת חפצים קשים או משחק עם חפצים בפה.

בנוסף, חשוב להמשיך לבקר אצל רופא השיניים לביקורות מעקב. הביקורות נועדו לוודא שהשן המשוקמת מתפקדת היטב ושאין בעיות נוספות. הרופא יכול גם לתת הנחיות נוספות לשמירה על בריאות השיניים ולהמליץ על טיפולים נוספים במידת הצורך.

לסיכום, השלמת שן שבורה חשובה להגנה על השן וצורת הפה של הילד. יש מספר אפשרויות טיפול זמינות, והטיפול הספציפי יקבע על ידי רופא השיניים בהתאם למצב השן ולגיל הילד. טיפול מהיר ומדויק יכול למנוע כאבים, זיהומים וסיבוכים נוספים, ולשמור על תפקוד תקין ומראה אסתטי של השיניים. הקפדה על ההנחיות לאחר הטיפול והמשך ביקורות מעקב אצל רופא השיניים יבטיחו שהשן המשוקמת תשמור על תפקודה לאורך זמן.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע”מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 08-6757148

דילוג לתוכן